Az alap állás és a csikung | nei gong folyamata

Az alapállás nem vallás, nem tudomány, nem filozófia, mert valamennyinek alapja. Az alapállás feltárása értelem teremtő tevékenység, semmi sem marad meg, csak az amit az ember saját értelmével és életével realizál. Gyakorlat és elmélet nem választható el, kétféle álláspont lehetetlen, világnézet többé nincs.

Azaz ember, akinek nincs spirituális bázisa arról ismerhető fel, hogy minden esetben csak azt látja, ami rövidtávon tetszetős….”


” … hogy az ember a turbát maradéktalanul felszámolja és önmagát visszanyerje. Böhme azt mondja, hogy az alapállás mindig jelen van, de ma nem érjük el. Ugyanezt tanítja a kínai tao, sankara, patandzsali jóga, a mahajana, az alkímia és a szúfi.

Az alapállás megzavarodását a hindu hagyomány az értelem elhomályosodásának tulajdonítja. Az eredeti éberség, vidya lefokozódik és az ember álomkórossá lesz. Ez a homály az avidya, a csökkent éberség. A turba nem egyéb, mint az avidya következménye, minden zavar és bűn, betegség és szenvedés egyetlen oka az eredeti éberség elvesztése nyomában fellépő aluszékonyság. Éberség nélkül az emberi lét őrületszerű megzavarodás, abhimana. A megszabadulás nem egyéb, mint az éberség visszaszerzése.


Az világosan látható, hogy ma itt Európában jelen körlüményeink alapján hozzáférhetünk szinte bármilyen tanításhoz. Éberség hiányában, a megzavarodás akkor is fennáll, ha ezek a lehetőségek elöttünk hevernek, szabadon.
Az is világos már, gondolom az erre az oldalra látogatók számára, hogy a csikungból és nei gongból engem az érdekel, ami a fentiekre vonatkoztatható. Így kizár az előttünk heverő megoldások közül, majdnem mindent.


Érdeklődésem középpontjában azok a módszerek álltak és állnak, amelyek előkészítik ezt az éberséget. És a rövidtávon tetszetős, vagy könnyen eladható helyett, ilyen irányú szándékok hiányában figyelmemet a valóság, vagy az igazi alap állapot visszaállítást szolgáló műveletek kötik le.
A csikung is lehet ilyen, és a nei gong folyamatában pár év tized alatt, talán megtehetőek leszenk a kezdeti lépések ebbe az irányba. Maga az előkészítés is több szintű ( a csikungban ) és mindjárt az elején tisztázza ( Lao Ce könyve nyomán már az első sorokban érthetően ), hogy hogyan és miért a testtel kell kezdeni és milyen lépéseken át vezet az út a Qi-hez. Ha a Qi-vel kezdünk és az elénk tárt „tudás” anyagra támaszkodunk , akkor eltévedünk. Legalább is a Qi valódi lényegével kapcsolaban.

A kedvesség és a megkülönböztetés megfér egymás mellett. Érdemes tudni , hogy mi nem az, és ezek az instrukciók kedvességből származnak. A Csi Kung | Qi gong, név arra utal, hogy a feltárt valódi módszerekkel, idővel a névvel rá mutató minőség elérhető lesz. Még nincs meg, de meg lehet, ez pedig éberségre sarkall.

Szándékok és végyak vezérelte saját elképzelések terjesztése csak fokozza az összezavarodást. A kulcs az éberség lesz, na de azt hogy lehet elérni? Cska olyasmi lehet az is mint a Csi Kung, még nincs meg de már kitűztük célul.

Misztikus dolog ez, végtelenül misztikus talán még paradox is. Egy biztos, a lehetőség megvan. És ahogy Hamvas mondja ” A létezés egésze mindenki számára állandóan és tökéletesen nyílt, és mindenki annyit él belőle, amennyit akar.” Mindenki tehát életével és életéből dolgozza ki azt, ami számára lehetséges és elérhető. Misztérium, hogy lehetséges hogy a csikung által erre az útra léphetünk.


Az is fejtörést okoz számomra, hogy micsoda kegy, hogy időnként együtt gyakorolhatok messziről ide látogató keresőkkel. Mint egy hét műlva itt Csepelen. „Böhme azt mondja, hogy az alapállás mindig jelen van, de ma nem érjük el.” Hátha, a helyes gyakorlással, egy aprót mozdulhatunk az alapállás irányába.


Kép: kínok kínja , a váll helyr eállításának gyakorlatai. Eoardo készítette