Csikung – szabd át a tested szövetét

csikung test szövet

A testmunka jelentősége, mit jelent valójában a szövet?

Lét és élet között is van különbség , térképezzük fel az élet hálóját. Csikung téma.

A lét egy állomása, , fázisa az élet, mi ezt az életet éljük, ebben vagyunk boldogok és ebben szenvedünk. Az élet hálójához pedig úgy kapcsolódunk, mintha bele lennénk szőve. Ez a szövet a test. A testünkön keresztül kapcsolódunk az élethez, ez világos. A szövődés pedig rengeteg ismert és számunkra kezdetben ismeretlen tényező együtthatására alakul, változik. Másképpen a tudati szint információit szövi egy folytában az élet, a testbe.

Az öröklődés tana, vagy a taoista kozmológia generációkra szóló átadásának tana is ide kapcsolható. Testünk sajátosságai, mozdulataink, életünk és sorsunk úgy tűnik, hogy ebben a szövetben fejeződik ki.

Rengeteg mindent hívnak testmunkának és nekünk muszáj lesz különbséget tennünk valamilyen módon. A sport is testmunka, átalakít, de nem teszi a testet teljesen formálhatóvá, inkább sajátossá. És érvényes ez sok újkeletű programra is, testszobrászat, modern jóga, tánc, spontán variácók, számitógépes munka, ülő munka. Értsük meg ez mind hat és alakít, de nem átalakító abban az értelemben, ahogy az az alkímiai csikung esetében értjük. A fogalmak összemosása nehezíti a tájékozódást.

Tehát arról van szó, a hagymányos, alkímiai csikung esetében, hogy különbözik az egészségügyi ( elterjedt ) csikung módszertanától, és más célok, más működés jellemző rá. Ennek megfelelően a test átalakítása fogalom is más tipusú megvalósítást hordoz magában. A test alakíthatóságának fokozatai vannak, a sport, torna, tánc és az egészségügyi csikung egy fajta szintet jelent, a nei gong csikungja pedig egy másikat, és így tovább az alkímián át a meditációig. Tehát fontos a különbség tétel, mert eltévedünk máskülönben.

Felületesen működünk, így fordulhat elő, hogy egy terület kifejezését helytelenül használjuk egy másik területen, például dan tian, Qi vagy éppen a test átalakítása.

A csikunghoz ebben az értelmeben szükség lesz a test átalakítására, olyan módon, hogy képessé váljon a csikungra. Logikus dolog, mégis ritkán merül fel. Többnyire azért , mert nem voltunk tisztában azzal, hogy a csikung szó, nem egyféle kínai tornát jelent. Irányzatai, minőségbeli különbségei és eltérő forrásai lehetnek.

Szóval beleszőttek minket ebbe az életbe a testünk által, ez az élet a lét egy állomása, és a megéléseink azon felül, hogy a tudatunktól függnek, függeni fognak a testünk állapotától is. Ez a lényege ennek a szövetnek. Hogy rengeteg a kapcsolat, más emberekkel, a lét különböző szféráival, a környezettel. És ahogy Hamvas mondja, választhatunk, hogy belemerülünk az életéhségbe vagy elkezdjük felfedezni a lehetséges célokat az egyszerű út helyett. Az ember bánhat a környezetével és saját magával is parazita módjára, teljesen kihasználva azt, ha így tesz, el fogja zárni magát rengeteg olyan lehetőségtől, ami számára adott lehetne.

A nei gong az ember belső fejlődésének taoista útja. Jelentős szerepet tölt be benne a test átalakításának módszere, most már érthető okokból. Minél átalakíthatóbb ( minőségű ) a test, annál fogékonyabb lesz az embert alkotó egyéb aspektusok változásaira. Értsd, van mód rá, hogy harmónikusabban és gazdagabban éljük meg az életet, amit kaptunk, és más irányokba induljunk el a létben. Szerencsés állapot, de itt nem áll meg a dolog, el is veszíthetjük ezt a lehetőséget, és ebben nagy szerepe van a képzelgésnek és az illúzióknak.

A test szöveteinek átalakítása lehetséges, a nei gong e tekintetben túl mutat az ismert, elterjedt, divatos , stb irányzatoktól. Amelyek nem rosszak, vagy kevesebbek, egyszerűen mások, és máshova vezetnek. Mint, ahogy az önpusztítás, és helytelen életmód is predesztinálja az életet, bármennyit is filozofálunk az ellenkezőjén. Ha sikerült mélyen megértenünk és magunkévá tenni a gondolatot, hogy a magasabb célok érdekében szükség van a következetes módszerekre a test átalakíthatósága érdekében, hiszen az a mi alap kapcsolatunk az élettél, amely a lét egy állomása, akkor motiváltabbak és tettrekészebbek leszünk.

A Qi ( csi ) művelése, vagy ennek a művelésnek a mestersége ezt is jelenti, hogy kipróbált mestereivé válunk a test átalakíthatóságának. Hiszen rengeteg működés alapja a testben van, a tudat egyik alacsonyabb „állomása” a test, ezzel az állomással, vagy műhellyel folytonos a kapcsolata ( kivéve azt az extrém esetet, amikor távoldodik a tudat és egészen leszakad a testről, ezzel pedig a hétköznapi élettel való kapcsolatunk is megszakad… ) oda-vissza történik információ csere.

Nagyon érdekes út, folyton azon vagyok, hogy tegyen érthetőbbé, hiszen a mély dolgok nem érhetők el a felszín kapirgálásával, pláne lehetetlen kitartás hiányában jut valamire. Az már talán egy jó kezdet, ha legalább rendet tudunk tenni a fogalmak és módszerek , szintek között.

Ji Ben Csikung